Recenze: V pasti od Michaela Northropa

26. ledna 2014 v 11:06 | Charbon |  Recenze
Název: V pasti
Autor: Michael Northrop
Počet stran: 207
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013
Anotace: V den, kdy začala sněhová bouře, nikdo netušil, že bude trvat celý týden. Běsnící vítr, nekonečné závěje sněhu a vše spalující mráz. Pro ty, které bouře zasáhla, tak už není hlavní starostí, jak zůstat v teple, ale jak přežít. Scotty a jeho přátelé Petr a Jason patří k posledním ze sedmi studentů, kteří po začátku bouře čekají v budově své střední školy, až pro ně někdo přijede. Brzo jim však dojde, že jim nezbyde nic jiného, než ve škole přenocovat. Což se nezdá jako vůbec špatný nápad...

Děj: Scotty, jeho dva kamarádi Petr a Jason, spolužáci Krista, Julie, Les a Eliáš uvíznou zapadaní až málem po střechu sněhem ve škole. Ve škole zůstávají s učitelem Gossellem. Proč? S rodiči, nebo známými se domluvili, že pro ně někdo přijede. Bohužel se tak nestalo, ale první dny si namlouvali, že někdo přijede. Sněhu pořád přibývá a učitel se rozhodne vydat se ze školy ven. Z okna ho spolužáci vidí, jak se brodí sněhem. Když už ho neviděli, čekali na pomoc. Učitel a ani nikdo jiný se nevracel, tak si ze svých skříněk vytáhli oblečení do tělocviku, nebo zapomenutou mikinu. Někdo našel i svačinu. Scott třeba sušenky Oreo. Krista s Julií mají i zubní pastu.
Aby se dostali k jídlu, musí rozrazit zámek jídelny. Nikdo nechápe, proč ji vlastně zamykají. V likvidování zámků je nejlepší Les, místí agresor. Z jídelny vezmou trochu jídla. Hlavně to, co se rychle kazí, protože došla elektřina. Jason ve volných chvílích, kterých je opravdu hodně, vylepšuje svou motokáru a někdy mu s tím pomáhá Petr nebo i Scott.
Když vypnou elektřinu, v daném čase se zapínají náhradní červená světla. Topení je taky v háji. V přízemí už je velká tma, tak se parta přesouvá do prvního patra, kde je ještě dostatek světla. Začínají jim však už mrznout uši, tak založí v jedné z prázdných tříd menší oheň a otevřou okno, kvůli větrání. Později, až zamrzly trubky, se z této třídy staly i toalety. Potřebu vykonávali do plechovek od zakonzervovaného ovoce a pak obsah vylejí z okna. Díky ohni a sněhu měli také dostatek tekutin.
Později jdou opět vyrazit zámek od ošetřovny, kde najdou pár dek. Nestačí ale pro všechny, tak se musí dva vlést pod jednu, nebo se zakrýt prostěradly. Z toho, jak spí na zemi jsou polámaní, ale dá se to přežít. Z ředitelny si vezmou rádio na baterky a poslouchájí hlášení stavu bouře od Andyho. Posloucháním se aspoň zabaví. Nemohou zavolat domů, či jen poslat zprávu. Jsou v pasti.
Střecha u dívčích záchodů se proboří a tak už se spolužáci snaží mluvit potichu, protože hluk to zavinil stejně jako sníh na střeše. Všechno se změní, když Jason přijde s tím, že předělal svou motokáru na skútr. Petr se rozhodne vydat se na stroji pro pomoc. Jak to všechno dopadne? ...

Můj názor: Při čtení knihy jsem se opravdu bavila, přestože to bylo na konci smutné. Vyprávění je z pohledu Scotta Weemse, basketbalisty, který se zamiloval do Kristy. Ze začátku byla kniha nezáživná, ale před tou polovinou už se to začínalo rozjíždět. Světla, topení, jídlo, vztahy,... Hlavně přežít. Nikdy jsem knihu o přežití, nebo katastrofách nečetla, ale pokud narazím na další, určitě si ji přečtu. Katastrofické filmy mě taky baví, ale nad knihou se více zamýšlím a prožívám to s hlavními postavami. Byla to taková oddechová kniha už kvůli délce. Jsem ráda, že jsem si ji přečetla, protože je opravdu uvěřitelná. Teď, když vidím z okna chumelenici, říkám si, jestli by se to mohlo stát i tady a jestli se to stane. Nad všema knihama se zamýšlím, ale tato kniha je reálná a bouře v ní možná. Přesto není kniha úplně nejlepší. I tak si ale zaslouží aspoň devět z deseti bodů. Doporučuji :)

Hodnocení: 9/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.