15. září 2013 v 14:22 | Charbon |  Recenze
Typ: Trilogie
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 349
Rok a měsíc vydání: 2012/11
Cena na bux.cz: 272,-
Anotace(cooboo.cz): Delirium
Dříve si lidé mysleli, že je láska dobrá věc. To bylo předtím, než na ni vědci objevili lék. Lidé nechápali, že když vám jednou láska oblaží mysl a rozproudí krev, není úniku. Teď je všechno jinak, vědci ji dovedou vymýtit a vláda požaduje, aby se všichni občané v den svých osmnáctých narozenin podrobili speciálnímu lékařskému zákroku, díky němuž by měli být vůči lásce imunní. Lena Halowayová se na ten den vždy těšila. Život bez lásky přece znamená život bez bolesti, bezpečný a předvídatelný. A šťastný. Schází devadesát pět dní, jenže Leně se stane něco nemyslitelného: Zamiluje se.

----------
Popis děje z mého pohledu: Lena je dívka jako každá jiná. Chodí do školy, má dobré známky, nejlepší kamarádku a těší se na proceduru. Na lék, který ji osvobodí. Když byla malá, její matka se zabila skokem ze skály do moře. Byla nakažedá amor deliria nervosa. Nepomohly ani tři procedury, které podstoupila. Lena nechce být jako ona a matčino chování považuje za špatné, stejně jako někteří. Všechno se změní, když potká Alexe. Zdá se být neškodný, je dokonce vyléčený. Jak dlouho ale potrvá, než se to zvrtne? Jak dlouho potrvá, než podlehne? Jak se... Nezamilovat?

Celkové hodnocení: 9/10 - Kniha se mi vážně líbila a nechápu, jak někteří, co chodí v našem městě do knihovny říkají, že první díl byl... Divný. Mě opravdu bavil a nevím co je na tom divného. Je pravda, že jsem myslela, že Lenu roztrjnu vejpůl, protože pořád odsuzovala lásku a byla tak nějak zahořklá. Asi v polovině knihy se to i změnilo. Ale chápu to. Vyrůstala v tom světě. Kdybych žila tak jako ona, byla bych zmatená a nevěděla co je vlastně špatně a co správně.

Hodnocení na bux.cz: 5/5 (11x hodnoceno)

Zajímavost: Věta, kterou jasně uvidíte na konci knihy(poslední kapitoly): "Miluju tě. Pamatuj si to. To mi nikdy nevezmou."
Podle knihy má být natočen film, ve kterém si zahraje Emma Roberts a Greg Sulkin.(2014)